تخارستان       ویژهء اقتصاد، بانکداری و امور مالی           TAKHARISTAN
تخارستان       ویژهء اقتصاد، بانکداری و امور مالی           TAKHARISTAN

تخارستان ویژهء اقتصاد، بانکداری و امور مالی TAKHARISTAN

اقتصادی، بانکیداری وامور مالی

نرخ تورم در کشور به 12.85 درصد افزایش نمود

رئیس کل بانک مرکزی افغانستان در کنفرانس مطبوعاتی مورخ ۱۳۸۹/۱۱/۱۱ خود ضمن ارایه معلومات در مورد آخرین تحولات در عرصه های سیاست پولی، ذخایر ارزی ونظام مالی کشور گفت که افزایش نرخ تورم، یکی ازنگرانی های بانک مرکزی به شماررود و بانک مرکزی تلاش می ورزد با اتخاذ سیاست های معقول در مهار نرخ تورم تلاش به خرچ داده واز طریق افزایش لیلام اسعار و لیلام اوراق بهادار نرخ مبادله را تحت کنترول داشته و قسماً از تورم وارداتی جلوگیری نماید. 

 



ریس کل بانک مرکزی افزود: در حال حاضر نرخ تورم عمومی به 12.85 درصد رسیده است، در حالیکه در ماه قوس امسال نرخ تورم عمومی 11 در صد بود. افزایش نرخ تورم، دلایل و علت های گوناگون دارد که می توان افزایش 20 درصد قیمت های مواد غذای را در بازار های جهانی و افزایش بهای مواد سوخت به بلندترین سطح در دوسال گذشته، سیلاب های اخیردر کشورهای بزرگ صادرکننده مواد غذایی، حشکسالی کشور روسیه، سیلاب ها درپاکستان وافغانستان و مشکلات موجوده در بنادر کشور را از مهمترین آنها بر شمرد.

آخند رستاقی

نظرات 1 + ارسال نظر

خیلی خوش شدم ؛از اینکه به بلاگ شما دسترسی پیداکردم .و از مطلبیکه تذکر داده بودید.واقعآ خوش شدم.امیدوارم که از این بالاتر برود.جمال الدین از ممبی ؛هندوستان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد