تخارستان       ویژهء اقتصاد، بانکداری و امور مالی           TAKHARISTAN
تخارستان       ویژهء اقتصاد، بانکداری و امور مالی           TAKHARISTAN

تخارستان ویژهء اقتصاد، بانکداری و امور مالی TAKHARISTAN

اقتصادی، بانکیداری وامور مالی

AOL در اندیشه همکاری با یاهو

AOL در حال بررسی گزینه های گوناگون برای همکاری با یاهو است وبه این منظور چند مشاور اقتصادی را به کارگرفته است.  

yahoo            

                                      

رویترز- وال ستریت ژورنال به نقل ازیک منبع نزدیک به یاهواعلام کرد این غول اینترنتی نه پیشنهاد از سوی AOL  دریافت کرده ونه در حال مذاکره با این شرکت است.

به گذارش این نشریه، AOL هنوز پیشنهاد مشخص برای یاهو ندارد، اما مشاوران این شرکت گزینه های متفاوتی را در دست بررسی دارند یکی ازین گزینه ها ادغام بخش کسب وکار آنلاین یاهو و AOL است.

همچنین جداکردن زیر مجموعه های یاهو در آسیا برای بازگرداندن بخشی از سرمایه سهامداران یکی دیگراز گزینه های محتمل همکاری این دوغول آمریکای است.

گفته می شود AOL فقط به ادغام با یاهو و یک معامله کلان چشم ندوخته و گزینه های دیگر همکاری را نیز دنبال می کند. ماه قبل یک منبع آگاه به رویترز گفت چند شرکت اینترنتی و رسانه ای بزرگ همچون AOL و نیوز گروپ برای تصاحب یاهو اظهار علاقه کرده اند.

درحال حاضر محتمل ترین سناریوی معامله یاهوبا AOL یا یک شرکت بزرگ دیگر، فروش دارای های خو در آسیا از جمله فروش سهم 40 درصدی خود ازشرکت Alibaba Group و فروش سهم 34.5 درصدی خود از ویب سایت یاهو در جاپان است.

یاهو و AOL هردو از شرکت های پیشگام درعصر ویب 1 بودند، امابا ظهور ویب سایت ها وسرویس های ویب 2 ازقافله رقابت عقب ماندند. از یک سو ویب سایت های مثل گوگل با ارایه سرویس های تحت ویب بهترمانند جستجوی پیشرفته از یاهو پیشی گرفتند. از سوی دیگر AOL یکی از بزرگترین ارایه دهنده گان اینترنت Dial-up دردهه نود میلادی بود، اما ADSL و اینترنت پهن باند بسیاری از مصرف کننده گان این شرکت را به سوی ارایه دهنده گان اینترنت پرسرعت کشاند.

AOL طی چند ماه اخیر چند معامله مهم انجام داده است. این شرکت ماه سیپتامبر سال گذشته ارایه کننده نرم افزار تحت ویب 5min خرید و هم چنین وبلاگ فناوری پرمخاطب TechCrunch را تصاحب کرد.

رقم این دومعامله اعلام نشد، اما AOL ابزار پیام فوری خود با عنوان ICQ را به ارزش 190 میلیون دالر فروخت.

تیم آرمسترانگ، مدیر عامل کنونی AOL به تازه گی اعلام کرد AOL و یاهو از همکاری با یکدیگرسود خواهند برد، زیرا هردو شرکت در کسب وکار مشابهی کار می کنند. او گفت: ما ستراتیژی برجسته داریم و باجدیت تمام برنامه های خود را اجرا می کنیم تا ازAOL شرکتی برای نسل نوین فضای اینترنتی بسازیم.

تحلیل گران معتقد اند ادغام یاهو و AOL می تواند رقابت جدی را دربازار تبلیغات تحت ویب به وجود آورد. تخمین زده می شود ارزش بازار تبلیغات آنلاین در سراسر جهان درسال 2010 به 20 میلیون دالر رسیده باشد. همچنین برخی کارشناسان پیش بینی می کنند ارزش این بازار پرسود ظرف چند سال آینده به بیش از 50 میلیارد دالر صعود خواهد کرد. 

رستاقی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد