تخارستان       ویژهء اقتصاد، بانکداری و امور مالی           TAKHARISTAN
تخارستان       ویژهء اقتصاد، بانکداری و امور مالی           TAKHARISTAN

تخارستان ویژهء اقتصاد، بانکداری و امور مالی TAKHARISTAN

اقتصادی، بانکیداری وامور مالی

درخواستی از سوی مؤسس ویکی‌پدیا جیمی ویلز

ده سال پیش، وقتی سخن‌گفتن در مورد ویکی‌پدیا را شروع کردم، با نگاه‌های مسخره ‌آمیز زیادی روبرو شدم.

بهتر است بگوییم که بعضی افراد نسبت به این تصور که داوطلبانی از سراسر دنیا بتوانند گردهم جمع شوند تا همه با هم دریایی از دانش بشری را با هدف ساده به‌اشتراک‌گذاری ایجاد کنند، تردید داشتند.

بدون هیچ‌گونه تبلیغاتی، هیچ خط مشی و هیچ زور و فشاری.

یک دهه بعد از تأسیس ویکی‌پدیا، نزدیک به ۴۰۰ میلیون نفر در ماه از ویکی‌پدیا و پروژه‌های خواهر آن استفاده می‌کنند - تقریبا یک‌سوم از جمعیت دنیای اینترنت.

ویکی‌پدیا پنجمین وب‌گاه مشهور جهان است. اگرچه هیچ شباهتی به یک وب‌گاه تجاری ندارد. ویکی‌پدیا یک تکوین اجتماعی است که توسط داوطلبان ساخته شده است. شما بخشی از این جامعه هستید و من امروز برای شما می‌نویسم تا از شما برای کمک به حفاظت و ابقاء ویکی‌پدیا درخواست کنم.

با کمک هم می‌توانیم ویکی‌پدیا را رایگان و عاری از تبلیغات حفظ کنیم. می‌توانیم آن‌ را باز نگه‌داریم — شما می‌توانید هر طور که می‌خواهید از اطلاعات ویکی‌پدیا استفاده کنید. می‌توانیم به رشددادن آن ادامه‌بدهیم — دانش را در همه‌جا پخش کنیم و از هر کس برای مشارکت دعوت کنیم.

همه‌ساله در این‌زمان، ما از شما و دیگران در تمام جامعه ویکی‌مدیا برای کمک به نگه‌داری مؤسسه مشترکمان با کمک‌هایی اندک٬ مثل ۲۰، ۳۵، ۵۰ دلار یا بیشتر تقاضا می‌کنیم.

اگر به ویکی‌پدیا به عنوان منبعی از اطلاعات — و منبعی از الهام — ارزش می‌دهید، امید دارم که همین حالا برای اقدام تصمیم بگیرید.

با بهترین آرزوها،

جیمی ولز بنیان‌گذار ویکی‌پدیا

پاورقی: ویکی‌پدیا نمادی از قدرت افرادی همانند ماست درانجام کارهای شگفت‌آور. افرادی همانند همه ما ویکی‌پدیا را می‌نویسند، هربار یک کلمه. افرادی همانند همه ما از آن پشتیبانی مالی می‌کنند، هر بار یک کمک. این اثباتی برای قدرت دسته‌جمعی ما برای تغییردادن دنیا است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد