تخارستان       ویژهء اقتصاد، بانکداری و امور مالی           TAKHARISTAN
تخارستان       ویژهء اقتصاد، بانکداری و امور مالی           TAKHARISTAN

تخارستان ویژهء اقتصاد، بانکداری و امور مالی TAKHARISTAN

اقتصادی، بانکیداری وامور مالی

موفقیت قدر‌نا‌شناخته نئو‌لیبرالیسم

دولت کوچک هر روز جذاب‌تر می‌شود
اسکات سامنر*
مترجم: حسین راستگو
منبع: دنیای اقتصاد
«هر چند مشاجره بر سر نئو‌لیبرالیسم غالبا در چار‌چوب چپ و راست به تصویر کشیده می‌شود، اما چنین تصویری از این کشمکش گمراه‌کننده است.»

شاید انقلاب سیاستی نئو‌لیبرال که در سال‌های پایانی دهه 1970 آغاز شد، مهم‌ترین رویداد اخیر در تاریخ جهان باشد، اما این انقلاب هنوز پدیده‌ای مبهم مانده که اهمیتش به گونه‌ای عجیب کمتر از واقع گزارش شده است. بسیاری از چپ‌ها کار‌آیی این تغییرات و انگیزه‌هایی را که در پس آنها قرار دارد، زیر سوال می‌برند؛ در حالی که برخی از دست راستی‌ها به شکلی صحبت می‌کنند که گویی انقلاب نئو‌لیبرال هرگز رخ نداده است.

ادامه مطلب ...

بیکاری درکشور سیر صعودی دارد

وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان از سطح بالای بیکاری در این کشور ابراز نگرانی کرده و گفته است که هر سال به جمعیت بیکاران در افغانستان افزوده می شود.

این وزارت می گوید، بخش عظیمی از بیکاران، افراد بی سواد و یا کسانی اند که حرفه ای را بلد نیستند و این مسئله باعث شده تا دروازه های بازار کار در داخل و خارج از افغانستان بروی آنها مسدود بماند.

این نگرانی در حالی مطرح می شود که وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان هنوز آمار دقیقی از بیکاران این کشور ندارد و می گوید که در نظر است برای دریافت درصد دقیق بیکاران، امسال آمار گیری کند.

از انتقادهای شدیدی که متوجه دولت افغانستان بوده، عدم توجه جدی به کاریابی برای میلیونها شهروند این کشور است.

ادامه مطلب ...