تخارستان       ویژهء اقتصاد، بانکداری و امور مالی           TAKHARISTAN
تخارستان       ویژهء اقتصاد، بانکداری و امور مالی           TAKHARISTAN

تخارستان ویژهء اقتصاد، بانکداری و امور مالی TAKHARISTAN

اقتصادی، بانکیداری وامور مالی

هفت نشانه از اینکه اکنون می‌توانید رییس خود باشید

مترجم: رویا مرسلی
آنها که امروز مدیران بزرگی هستند، در گذشته کارمندان بزرگی بوده‌اند. بیشتر کارآفرینان با فراست و مدیران کارآمد موفقیت خود را از پایه می‌سازند.

به نظر می‌رسد اکنون همه می‌خواهند کارآفرین باشند. همه می‌خواهند رییس باشند و کلیه امور را خودشان اداره کنند. البته این انگیزه قابل درک است. این ایده که کار خودتان را انجام دهید و بر سرنوشت خود حاکم باشید، بسیار جذاب است. به علاوه، همان طور که همه می‌دانیم اکنون بازار کار در شرایط مطلوبی نیست. به همین خاطر است که همیشه تقاضا برای مشاوره در زمینه شروع کسب‌وکارهای جدید و راهنمایی برای رهبری سازمان وجود دارد.

ادامه مطلب ...

بدهکارترین غول‌های اقتصاد دنیا

در شرایطی که اکثر اقتصاد‌های مهم جهان در حال ترمیم آسیب‌های ناشی از بحران اخیر اقتصاد جهانی بر ساختار مالی خود هستند، شاهدیم که همچنان بر میزان بدهی‌های آن‌ها نیز افزوده شده است؛ در برخی موارد، حتی قدرتمندترین اقتصادها، ناگزیر از اتخاذ اقدامات ریاضتی می‌شوند. به‌طور مثال، بسیاری از ایالت‌های آمریکا، اقدام به کاهش قابل توجه نیروی کار دولتی کرده‌اند.
به گزارش جهان، اعتبار کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا به شدت کاهش یافته است و سایر کشورها همچون آلمان و ژاپن نیز بدهی‌های سنگینی دارند.

ادامه مطلب ...

هشدار اقتصاددان دانمارکی درمورد آینده اقتصاد اروپا

ایرنا: موسس ساکسوبانک دانمارک با هشدار نسبت به وضعیت اقتصادی حاکم بر اروپا با بیان اینکه همه چیز سقوط می کند،گفت:به همه کسانی که اینجا و آنجا اظهار می دارند بحران بدهی اروپا پایان یافته است هشدار می دهم که چنین نیست.‏
لارس کریستین سن در گفتگو با بلومبرگ نیوز،خاطرنشان کرد: پیش بینی ها حاکی از آن است که سردرد بعدی برای سیاستمداران اروپائی ممکن است یک میگرن مزمن اقتصادی در فرانسه باشد.‏ این اقتصاد دان دانمارکی افزود: درحال حاضر ما در وضعیتی قرار داریم که مردم فکر می کنند مشکل تحت کنترل است و با آن برخورد می شود اما اینطور نیست زیرا شاخص های اقتصادی نشان می دهد که اقتصاد های اروپا در مسیر درست حرکت نمی کنند.‏

ادامه مطلب ...

8 شهر برتر تکنولوژی کدامند؟


شهرهای پیشرفته جهان در استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتالی و ارائه اینترنت رایگان به شهروندان در رقابت شدیدی قرار دارند

سرعت اینترنت در حد نور، دسترسی به فناوری اینترنت بی‌سیم با سرعت بالا، آموزش و فرهنگ فناوری، پتانسیل آینده و محل تولد گجت‌های محبوب فناوری از ویژگی 8 شهری هستند که جلوه‌های فناوری مدرن در آن به اوج خود رسیده است.


دانلود روزنامه‌های صبح با سرعت نور، انجام کارهای معوق هنگام صرف یک فنجان قهوه در کافی شاپ، رفتن به خرید و پرشدن حافظه گجت همراهتان با برنامه‌های سودمند تنها جلوه‌های کوچکی از شهرهایی هستند که سرعت اینترنت در آنها در بالاترین حد قرار دارد، در این شهرها فروشگاه‌ها پراز گجت‌ها و برنامه‌های اجرایی و نرم‌افزارهایی است که حتی گجت‌های جیمزباند در مقابل آن هیجان چندانی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر، باید

ادامه مطلب ...